شرکت رباتیک سی برج
به وب سایت رسمی شرکت صنایع رباتیک سی برج خوش آمدید
درباره وبلاگ


به نام آفرینندۀ عقل وسیع در جسم محدود آدمی سلام و درود خدا بر پیامبر اسلام و آل او که مظهر علم و دروازه دانشند. خدای بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت رسانی به خلق و انجام وظیفه علم آموزی را به ما ارزانی داد. در سال همت مضاعف و کار مضاعف و پیروی رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای جنبش نرم افزاری و پیشرفت علمی کشور عزیزمان برآن شدیم تا با همّت قشر تحصیل کرده و جویای علم، قدمی نو و بلند برای پیشرفت ایران و ایرانی برداریم. از آنجا که نوجوانان و جوانان امروز ارزنده ترین نیروهای فردای ایران عزیزمان هستند، پس سعی مان را بر آن منعطف ساختیم تا با وجود موانع بسیار و سختی راه، طرحی نو برای نوجوانان و جوانان پیاده سازی کنیم تا بتوانیم با کمک بستر های مناسب علمی و با کمک تجهیزات مناسب زمینه افزایش سرعت و بازده علمی را مهیا نماییم
آخرین مطالب
نويسندگان
تلویزیون آنلاین
پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 5:52 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

در راستای طرح آموزش رباتیک در شهرستان امیدیه انجمن رباتیک  به منظور تکمیل کادر فنی با توجه به شرایط تعیین شده از بین فارغ التحصیلان فوق دیپلم برق وکارشناسی برق  را از طریق آزمون و مصاحبه جهت تدریس رباتیک و کارشناس قطعات الکترونیک استخدام مینماید .

به حول قوه الهی مراحل اول بررسی تقاضای همکاری عزیزان با انجمن رباتیک شهرستان امیدیه انجام گردید و به اطلاع عزیزان میرسانیم همه عزیزانی که ساکن شهرستان امیدیه و استان خوزستان هستند و تقاضای همکاری برای انجمن ارسال نمودند به مرحله بعد راه یافتند. در مرحله دوم با توجه به نیاز اعلام شده مهارتهای خود را همراه با ثوابق تحصیلی ، تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۱ به ایمیل انجمن ارسال نمایید aliakbar.ir94@yahoo.com

1- کارشناس برنامه نویسی میکرو کنترلر با بسکام و کدویژن
۲-کارشناس قطعات اکترونیکی
۳- کارشناس فیبر مدارات چاپی و لحیم کاری
۴-تکنسین تعمیر و نگهداری ربات
۵- تکنسین کامپیوتر آشنایی کامل با برنامه آفیس و سخت افزار کامپیوتر
۶- کارشناس طراحی و شبیه سازی مدارات الکترونیکی با نرم افزار های تخصصی برق

اولویت اول با شهرستان امیدیه و استان خوزستان می باشد

تذکر : هر گونه سوال فقط از طریق ایمیل پاسخ داده میشود

جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 2:21 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

مدیریت انجمن رباتیک از اعزام دو تیم برای شرکت در دومین مسابقات کشوری دانش آموزی که در شهریور ماه 91 در شیراز برگزار میشود خبر داد و افزود : در این مسابقات در دو گروه سنی و در دو بخش رباتهای جنگجو و امداد گر شرکت خواهیم کرد که آماده سازی هر دو تیم از تیر ماه شروع خواهد شد .

مدیریت انحمن رباتیک امیدیه جناب آقای علی اکبر جعفری از حمایت کامل دانش آموزان جهت شرکت و موفقیت کسب مقام در این دوره از مسابقات خبر داد .

به امید موفقیت دانش آموزان و دانشجویان شهرستان امیدیه در مسابقات کشوری رباتیک .

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 1:35 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشک‌های شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند.

تابستان شاد و به یاد ماندنی در انجمن رباتیک امیدیه  


شرکت بچه ها در این کلاس ها مزایای غیرقابل انکاری دارد. بعضی بچه ها ترجیح می دهند که تمام تعطیلات را در خانه و پای تلویزیون و کامپیوتر بگذرانند که این موجب بی تحرکی، انزوای اجتماعی، کسالت و درون گرایی می شود اما همین که بچه بداند هفته ای دو روز برای مثال، باید ۹ صبح به کلاس نقاشی  یا ژیمناستیک برود، الزام به تحرک و فعالیت را احساس می کند. شرکت در کلاس های تابستانی می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی کودکان شود. از طرف دیگر انتخاب کلاس ها اگر درست انجام شود، می تواند موجب رشد استعدادها و جهت دهی مثبت به توانایی های دانش آموزان شود.

▪ اگر خانواده ای مدام کوشش کند ولی در چنین لحظاتی فرزندش را رها کند، ممکن است خطرآفرین باشد. اگر هم قرار است فراغت نقش آزادی داشته باشد، پس نظارت مستقیم و اجبار هم نمی تواند همیشه موثر باشد اما نظارت از راه دور، نظارت نامریی و با رعایت احترام و ایجاد گزینه های مطلوب یک اصل درست کار در خانواده است.

ـ کلاس های تابستانی بسیار متنوع اند؛ مانند کلاس های ورزشی، هنری و آموزشی رباتیک . اینکه دانش آموز دوست دارد در چه رشته ای فعالیت کند، مهم ترین نکته است اما روان شناسان معمولا کلاس های آموزشی و کلاسیک مانند زبان را برای تابستان توصیه نمی کنند، به ویژه برای بچه هایی که فشارهای درسی و انضباطی را تجربه کرده باشند و برای بچه های دبستانی این قبیل کلاس ها توصیه نمی شود. این دانش آموزان در تابستان نیازمند بازسازی روانی هستند، نه کلاس های سنگین آموزشی که مسوولیت های دیگری را به آنها تحمیل می کند. ما برای این بچه ها کلاس های مفرح و شاد مانند کلاسهای آموزشی رباتیک را توصیه می کنیم. البته نوع کلاس باید با توجه به شرایط روانی، سنی و تفاوت های فردی وعلایق دانش آموزان انتخاب شود. از طرفی بسیاری از تست های روان شناسی حتی در سنین پایین نیز موجب بروز استعدادهای کودک می شود و والدین می توانند بفهمند که فرزندشان چه توانایی و استعدادی دارد.

مدیریت انجمن رباتیک :   اوقات بیکاری فرصت ارزشمندی است برای کشف استعدادهای نهفته خود یا شناسایی توانمندی هایی از ذهن و روح و جسم مان که از آن ها بی خبریم. علاوه بر این می توان با استفاده از شیوه های مختلف از اوقات بیکاری برای التیام روح و جسم و رفع خستگی و کسالت استفاده کرد

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 1:58 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

روزي يک مرد با خداوند مکالمه اي داشت: 'خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلي هستند؟ '، خداوند او را به سمت دو در هدايت کرد و يکي از آنها را باز کرد، مرد نگاهي به داخل انداخت، درست در وسط اتاق يک ميز گرد بزرگ وجود داشت که روي آن يک ظرف خورش بود، که آنقدر بوي خوبي داشت که دهانش آب افتاد، افرادي که دور ميز نشسته بودند بسيار لاغر مردني و مريض حال بودند، به نظر قحطي زده مي آمدند، آنها در دست خود قاشق هايي با دسته بسيار بلند داشتند که اين دسته ها به بالاي بازوهايشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتي مي توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پر نمايند، اما از آن جايي که اين دسته ها از بازوهايشان بلند تر بود، نمي توانستند دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.
        مرد با ديدن صحنه بدبختي و عذاب آنها غمگين شد، خداوند گفت: 'تو جهنم را ديدي، حال نوبت بهشت است'، آنها به سمت اتاق بعدي رفتند و خدا در را باز کرد، آنجا هم دقيقا مثل اتاق قبلي بود، يک ميز گرد با يک ظرف خورش روي آن و افراد دور ميز، آنها مانند اتاق قبل همان قاشق هاي دسته بلند را داشتند، ولي به اندازه کافي قوي و چاق بوده، مي گفتند و مي خنديدند، مرد گفت: 'خداوندا نمي فهمم؟!'، خداوند پاسخ داد: 'ساده است، فقط احتياج به يک مهارت دارد، مي بيني؟ اينها ياد گرفته اند که به يکديگر غذا بدهند، در حالي که آدم هاي طمع کار اتاق قبل تنها به خودشان فکر مي کنند!'

چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:35 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

4 قطعه عکس 4*3 

دو سری کپی شناسنامه

یک سری کپی کارت ملی ( در صورت داشتن )

پر کردن فرم عضویت ( می توانید جهت دریافت فرم عضویت اینجا کلید کنیدhttp://persiandrive.com/943953

مراجعه به :       کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برای دانش آموزان پسر

                        کانون فرهنگی تربیتی رضوان برای دانش آموزان دختر

 و واریز هزینه کلاس های آموزشی

یک شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 5:17 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

به حول قوه الهی اولین دوره مسابقات با حضور مسئولین بلند پایه از جمله فرماندار محترم

مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان ، معاونت محترم پرورشی شهرستان ،مسئولین محترم

کانون های فرهنگی و هنری و خانواده های محترم دانش آموزان طی روزهای 23 و 24 اسفند ماه

1390 در کانون برگزار گردید .

و در پایان به سه نفر از برندگان حکم قهرمانی همراه با جوایز اهداد گردید

جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 7:47 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

به حول قوه الهی اولین دوره مسابقات روباتیک دانش آموزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه

 

23 و 24 اسفند ماه 1390 در کانون شهید باهنر برگزار میشود .

پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 5:21 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

بزودی طرح های بیشتری در سایت قرار میگیرد .

سه شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 4:18 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

نامه خانواده شهید احمدی روشن به رهبر معظم انقلاب


خانواده شهید مصطفی احمدی روشن در پاسخ به پیام محبت و بصیرت آمیز مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت این دانشمند جوان ایران اسلامی، طی نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: هر قطره خون مصطفی عزیز، هزاران جوان غیور و شهادت طلب در اقصی نقاط سرزمین‌­های اسلامی می­­‌پروراند.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، به شرح ذیل است:

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا

محضر مبارک حضرت آیت‌­الله العظمی امام
خامنه‌­ای (مدظلّه العالی)

سلام علیکم؛

سرخم می سلامت، شکند اگر سبویی

پیام سراسر شور، محبت و بصیرت افزای حضرت­عالی در رابطه با شهادت سرباز صراط مستقیم ولایت،دانشمند جوان ایران اسلامی، مصطفی شما موجب تسلّی خاطر و آرامش قلبی خانواده و بستگان گردید.

اعتقاد راسخ داریم شجره طیبه­ انقلاب اسلامی، این یادگار حضرت امام (ره)، بار دیگر با تأسی به مکتب سید­الشهداء علیه‌السلام، یکی از ثمرات جاودان خود را تقدیم اسلام عزیز کرد.

مصطفی شهیدمان که تنها افتخار خویش را حرکت در سایه‌سار ولایت، بدون وابستگی به هیچ جریان و گرایشی، و عمل به تکلیف خود در جبهه­های نبرد علمی می­دانست، به دست ایادی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و صهیونیسم بین­الملل به آرزوی دیرینه­ خود، فوز عظیم شهادت نایل گردید؛ لکن این دشمنان زبون و یزیدیان زمان بدانند که با شهادت رساندن مصطفی، از حنجر این خانواده ندایی جز «ما رأیت الا جمیلا» و از حلقوم ملت شریف ایران جز فریاد «یا لثارات الحسین» نخواهد شنید.

دشمنان عنود داخلی و خارجی ملت سرافراز ایران اسلامی بدانند که هر قطره خون مصطفی عزیز، هزاران جوان غیور و شهادت طلب در اقصی نقاط سرزمین­های اسلامی می ­­پروراند که آرامش را از اردوگاه استکبار و نظام سلطه خواهد ربود. «ما ننسخ من آیه او ننسها نأت بخیر منها او مثلها»

رهبرا ما پای بیعت­ نامه خویش را با خون فرزندمان امضاء کرده‌­ایم و از شما مسئلت داریم در پیشگاه خداوند متعال و حضرت ولی­عصر (ارواحنا له الفداء) شهادت دهید که ما ذره‌­ای از پیمودن راه اعتلای مکتب اسلام عزیز کوتاه نخواهیم آمد و در پایان عرضه می­‌داریم: «ربنا تقبل منا هذا القلیل»

خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن
یک‌شنبه 25 دی‌ماه 1390

یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 12:54 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 

                               به اطلاع کلیه دانش آموزان عزیز میرسانیم انجمن رباتیک

در نظر دارد  برای بالا بردن سطح علمی رباتیک

و استرس بالای دانش آموزان از امتحانات میان ترم و پایان ترم

آزمون های رباتیک  از تاریخ 1 / 11 / 1390

کلیه آزمون های رباتیک حذف و معیار سنجش دانش آموزان

حل تمرینات و انجام آزمایشهای عملی و ساخت وبلاگ و روزنامه دیواری

و ساخت ربات و کار کردن آن در پایان هر ترم میباشد .

در ضمن آن دسته از عزیزانی که در آزمون های رباتیک شرکت نکرده اند

جهت ساخت روزنامه دیواری و ساخت وبلاگ اقدام نمایند تا مجوز شرکت

در مسابقات رباتیک را بدست آورند .

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

چهار شنبه 28 دی 1398برچسب:, :: 6:22 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net 

انجمن رباتیک امیدیه با هدف ارتقاء‌ سطح دانش و مهارت‌های عمومی قدم در عرصه آموزش علم رباتیک در مدارس و مؤسسات آموزشی نهاده است. این انجمن برای نیل به این هدف ضمن بررسی دقیق مجموعه های آمورشی موجود در بازار روز جهان، اقدام به گزینش مناسب ترین مجموعه ها در قالب یک بسته آموزشی منسجم نموده است.با در نظر گرفتن کاربرد روزافزون علم روباتیک در زندگی روزمره و رشد سریع این دانش در کشورهای پیشرفته، آموزش این علم به دانش آموزان و علاقه‌مندان اجتناب ناپذیر می‌نماید.
در این راستا واحد آموزش انجمن رباتیک با هدف پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها و همچنین بالا بردن توان علمی و مهارتی افراد و پر کردن اوقات فراغت ، برای هر گروه سنی برنامه آموزشی متناسب با آن گروه مهیا نموده است.

 

((دنیا مانند پژواک اعمال و خواستهای ماست. اگر به جهان بگویی:سهم منوبده…دنیا مانند پژواکی که از کوه بر می گردد,به تو خواهد گفت:سهم منو بده…و تو در کشمکش با دنیا دچار جنگ اعصاب می شوی,اما اگر به دنیا بگویی:چه خدمتی برایتان انجام دهم؟دنیا هم به تو خواهد گفت:چه خدمتی برایتان انجام دهم؟))
 
 آموزش رباتیک

دوره‌های مدرسه ای رباتیک

آموزش روباتیک

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

از مزایای سیستم آموزشی انجمن رباتیک :

 

*ساخت انواع ربات با یک مجموعه ثابت  (از ساده تا پیشرفته)

*آشنایی با مفاهیم درسی همگام با ساخت 

*آشنایی با علوم مختلف در قالب رباتیک (هدایت تحصیلی) 

* تناسب درس‌ها با سطح درک و سن دانش‌آموزان 

* آشنایی با مسابقات رباتیک
      
 تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

به حول قوه الهی دوره جدید ثبت نام ترم های اول و دوم و سوم
 
رباتیک همه مقاطع تحصیلی  پسرانه و دخترانه

 

از 25 اردیبهشت ماه 1391 تا 30 خرداد ماه 1391 

 

  در کانون فرهنگی پسرانه شهید باهنر و کانون دخترانه رضوان آغاز شده است   

علاقمندان میتوانند جهت ثبت اقدام نمایند .
 
آدرس کانون پسرانه شهید باهنر : جنب بیمارستان شرکت نفت (شهید ایرانپور ) - ساختمان قدیم اداره آموزش و پرورش - کانون فرهنگی هنری پسرانه شهید باهنر

آدرس کانون دخترانه رضوان : جنب بیمارستان شرکت نفت (شهید ایرانپور ) - ساختمان قدیم اداره آموزش و پرورش - کانون فرهنگی هنری دخترانه رضو ان

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماه تلفن 09163530945 تماس حاصل نمایید

  تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:55 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

AIBO سگ رباتیک سونی

شرکت سونی سال 1999 با ساخت ربات AIBO ، نخستین حیوانات دیجیتالی را به دنیا معرفی کرد و توانست خود را به عنوان تولیدکننده نخستین ربات هوشمند غیرانسان به جهانیان معرفی کند. این ربات ها که دارای ساختاری مشابه با ساختار بدن سگ است قادر به صحبت کردن و ذخیره وقایع روزانه صاحب خود است همچنین این ربات نیاز به توجه و محبت دارد.

ربات مذکور در ابتدا قادر به صحبت کردن و یا حتی راه رفتن نبوده است اما هم اکنون علاوه بر توانایی راه رفتن قادر به بیان 1000 عبارت متنوع است گفتنی است این ربات زمانی که صاحب آن لبخند می‌زند و یا آن را لمس می‌کند ابراز علاقه کرده و نسبت به موقعیت خود جملاتی را بیان می‌کند. AIBO می تواند از پله یا کوه نیز بالا برود.

AIBO همچنین مجهز به دوربین دیجیتالی بسیار پیشرفته ای است و با استفاده از آن قادر به ثبت وقایع روزانه و تهیه عکس از محیط اطراف خود است. این ربات می‌تواند همانند سگ‌ها گوش خود را بخاراند و حتی زمانی که باتری آن رو به اتمام است به صورت خودکار خود را شارژ کند.

 

 AIBO سگ رباتیک سونی

 

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

 AIBO سگ رباتیک سونی

AIBO سگ رباتیک سونی

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:52 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

 

 

 

 

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:50 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت



امروزه استفاده از رباتها و اتوماسیون غیر قابل انکار و معرفی شده برای تمام صنایع و کارخانه ها میباشد به طوری که کارخانه ها روز به روز به این سمت روی می آورند دلیلش هم مشخص است زیرا بازده ای بهتر و سرعت دقت کم هزینه بودن دیگر خصوصیات مورد انتظار را به ارمغان می آورد.

رباتها اولین بار در سال 1954 در صنعت به کارگرفته شدند که یک بازوی ربات یا Manipulator نام داشت که تنها 3 درجه آزادی بود. رباتهای صنعتی امروزی اکثراً همان بازوی رباتیکی هستند ولی با 6 درجه آزادی و خیلی پیشرفته تر نسبت به گذشته کار میکنند. رباتها در صنعت به شیوه ها و روشها و مدلهای مختلفی به کارگرفته میشوند.

یکی از شیوه های جالب بکارگیری ربات، استفاده در صنعت چاپ و گرافیک است که می توان حتی تصاویر نقاشی شده و نسخه های خطی، (البته جدای امکانات پرینترها و وسایل مشابه) را نیز بدینوسیله تهیه نمود. به تصاویر زیر نگاه کنید :

منبع  گروه اینترنتی پرشین استار

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

 صنعت گرافیک و چاپ رباتیک خیلی مدرن

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:45 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

دوست داشتنی‌ترین و شاید کاربردی‌ترین ربات‌های جهان در زندگی روزمره انسان‌ها که شاید از هوشمندی چندانی نیز برخوردار نباشند در گزارشی معرفی شدند


به گزارش مهر، تمامی ربات‌های جهان در مسیری یکسان تکامل پیدا نمی‌کنند. در واقع همه ربات‌ها به تدریج به اندازه‌ای هوشمند نخواهند شد که توانایی ساخت یکی مثل خود را به دست آورده و به دلیل بروز خطاهای انسانی، تصمیم به از بین بردن نسل بشر بگیرند.

در جهان بسیاری از ربات‌های زیبا و مفید وجود دارند که با هدف بهبود حالات روحی انسان‌ها طراحی شده‌اند. برای مثال کیپان رباتی زرد رنگ و کوچک است که با هدف برقراری تعامل با کودکان طراحی شده و ربات ویولن نواز تویوتا نیز با هوش موسیق‌یایی خود برای آرام کردن بیماران طراحی و ساخته شده است.

 در ادامه گزارش نشریه ان بی سی درباره زیباترین و مفیدترین ربات‌ها به معرفی چند نمونه از این ربات‌ها در نقاط مختلف جهان خواهد پرداخت.

 ربات PaPeRo رباتی دوست داشتنی است که توسط شرکت ژاپنی NEC ساخته شده است. این ربات با هدف بهبود تعامل انسانها با اینترنت ساخته شده و از توانایی شناسایی سه هزار واژه و استفاده از آنها برای سخن گفتن، اعلام کردن دریافت پیام، ارائه اطلاعات جدید، شناسایی چهره‌ها، ارسال پیام‌های ویدئویی، بازی و کنترل کردن دیگر تجهیزات الکترونیک برخوردار است.

 

 
ربات PaPeRo
 


این ربات از دو دوربین به عنوان چشم، چهار میکروفن به عنوان گوش، ردیابی ماورا صوت برای ردیابی اجسام برخوردار بوده و می‌تواند محیط اطرافش را شناسایی کند. شخصیت‌های مختلفی برای ربات تعریف شده و کاربر می تواند آن را متناسب با روحیات خود تغییر دهد

 


 
ربات Yume Neko
 


نام این ربات به مفهوم گربه رویایی است و از توانایی حرکت کردن، دراز کشیدن و واکنش نشان دادن نسبت به نوازش برخوردار است. این گربه رباتیک که به شکل‌نژاد گربه‌های جنگلی نروژی ساخته شده از حسگرهای متعددی در سرتاسر بدن برخوردار بوده و با کمک میکروفونی کوچک نسبت به صداها واکنش نشان می‌دهد.
 


 
ربات E.M.A
 


این ربات احساساتی ارتفاعی برابر 38 سانتیمتر داشته و با برخورداری از اتصالات قوی در پاهایش از توانایی‌های حرکتی بالایی برخوردار است. این ربات می‌تواند آواز بخواند، با کاربر خوش و بش کند و اجسام را جا به جا کند.

 


 
ربات AIBO
 


شرکت سونی این سگ رباتی را با توانایی یادگیری از محیط اطرافش ابداع کرده است. این سگ که بیشتر به سگ‌های فضایی شباهت دارد علاوه بر حیوان خانگی مجازی می‌تواند در مطالعات برنامه نویسی رایانه ای شرکت کرده تا برنامه‌های مختلف بر روی آن آزمایش شود

 


 
ربات Tweenbots
 


این ربات کوچک و معصوم به منظور انجام مطالعه‌ای درباره تعامل انسان‌ها با ربات‌ها ابداع شده بود و برای نمایش دادن چهره‌ای دوستانه بر روی صورت آن لبخندی کشیده شده و ربات پرچمی کوچک را با پیام کمک کنید حمل می‌کرد.

 


 
ربات کیپان
 


این ربات کوچک و دوست داشتنی که به یک آدم برفی زرد رنگ شباهت دارد به منظور کمک به کودکان اوتیسمی ابداع شده و از دو دوربین به عنوان چشم، چهار موتور و یک میکروفن به عنوان بینی استفاده می‌کند و دانشمندان آن را برای مطالعه بر روی رشد اجتماعی و تعامل میان انسان و روباها به کار می‌گیرند.

 


 
ربات TRIO
 


این ربات که با همکاری چند شرکت و دانشگاه مختلف ساخته شده و تا کنون در مراسم مختلف به عنوان راهنمای میهمانان و یا معرفی کنده میهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. Trio قادر است به زبان انگلیسی صحبت کرده و با انسانها گفتگو کند.

 


 
ربات HOAP-3
 


محصولی از شرکت فوجیتسو که از توانایی آموختن و تعامل با محیط اطراف، نگاه کردن به حرکات انسان‌ها و شبیه‌سازی حرکات آنها به واسطه 28 مفصل حرکتی و یا به خاطر سپردن شیوه حرکت ماهیچه‌های بدن برخوردار است. از این ربات برای تحلیل میزان انطباق پذیری ربات‌ها با محیطهای انسانی استفاده می‌شود. همچنین ربات HOAP-3 از توانایی تشخیص و تحلیل کلمات برخوردار است.

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:43 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

Mitsubishi First Robot Human Theatre

 
اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد. این تئاتر  دراماتيک هم ربات داشت و هم آدم !
 
 اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد.
 
اولین تئاتر رباتيک توسط شرکت میتسوبیشی اجرا شد. 

دکتر همایون سراجی، دانشمند ارشد رباتیک ناسا و از اساتید سابق دانشگاه صنعتی شریف که از مدیران تیم‌های رباتیک و کنترل کاوشگرهای فضایی ناسا بود،در سال 1386 و  در سن 60 سالگی در کالیفرنیا درگذشت.

مرحوم دکتر سراجی در بسیاری از ماموریت‌های کاوشگرهای رباتیک ناسا از جمله ماموریت استثنایی کاوشگرهای دوقلوی «روح» و «فرصت» که زیر نظر دکتر فیروز نادری رییس وقت ماموریت‌های مریخ ناسا اجرا شد، مشارکت داشت و با ارائه طرح‌ها و روش‌های ابتکاری نقش مهمی در پیشبرد این ماموریت‌های بزرگ فضایی ایفا کرد.

مرحوم دکتر سراجی در سال 1326در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در داخل کشور ادامه داد.

وی در سال  1348 با اخذ مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک با رتبه اول از دانشگاه سوزکز Sussex در انگلیس فارغ التحصیل شد و در سال 1972 مدرک دکتری خود را در رشته سیستم‌های کنترل از دانشگاه کمبریج در انگلیس اخذ کرد.

سراجی بعنوان محقق در کالج سنت جان در کمبریج انتخاب شده و به مدت دو سال به تدریس و انجام تحقیقات فوق دکتری مشغول بود.

وی در سال 1974 به عنوان استاد مهندسی برق به هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف پیوست و مدت 10 سال در رشته سیستم‌های کنترل تحقیق و تدریس کرد.

دکتر سراجی در سال 1984 به عنوان دانشمند ممتاز سازمان ملل انتخاب شد و یک سال را به عنوان استاد میهمان در دانشگاه نیومکزیکو در آمریکا گذراند.

وی در طول 13 سال فعالیت دانشگاهی، مقالات متعددی در زمینه سیستم‌های کنترل چند گونه با تمرکز بر روی کنترل نوری، استقرار قطب، کنترل کننده‌های چند گونه PID و تنظیم خروجی، منتشر کرده است.

دکتر سراجی در سال 1985 به عنوان عضو ارشد فنی به آزمایشگاه پیشرانش جت JPL  ناسا ملحق شد و به طور نیمه وقت نیز در موسسه فن‌آوری کالیفرنیا Caltech تدریس می‌کرد.

مرحوم دکتر سراجی از سال 1991، سرپرستی و مدیریتی گروه تحقیقات تله رباتیک و کاربردهای آن را که متشکل از حدود 20 مهندس و محقق بود، در مرکز JPL ناسا بر عهده داشت.

وی طی فعالیتش در JPL، ‌تحقیقات گسترده‌ای در حوزه سیستم‌های کنترل ربات به ویژه در بخش کنترل ربات تنظیم شونده، ردیابی ربات بر اساس دستور، کنترل ربات‌های ماهر، کنترل تماس، پیشگیری از برخورد بی درنگ و فرود ایمن فضاپیما انجام داد.

دکتر سراجی در سال 1992 جایزه دستاورد مهندسی استثنایی ناسا، در سال 2002 و 1991 جایزه دستاورد گروهی ناسا و از سال 1995 به بعد هشت جایزه عملیات فضایی اصلی ناسا را به خود اختصاص داد.

هم چنین در سال 2003 برای انتشار مقاله «تحقیقات برجسته» جایزه ادوارد استون آزمایشگاه JPL را دریافت کرد.

دکتر سراجی در سال 1996 به دلیل تحقیقات فردی مهم در حوزه‌ ی رباتیک به عنوان دانشمند ارشد تحقیقاتی در آزمایشگاه JPL منصوب شد.

وی در سال 1997 برای تحقیقاتش در زمینه فناوری کنترل رباتیک و کاربردهای فضایی آن عضو محقق انجمن IEEE شد.

در سال 2003 نیز وی با عنوان پرمقاله ترین نویسنده در تاریخ 20 ساله Journal of Robotic System شناخته شد.

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 1:28 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

SCARA

For Selective Compliant Articulated Robot for Assembly

اسکارا مخفف «بازوی رباتیک ماهر منعطف و دارای حسن برای مونتاژ» می باشد . اسکارا یک ترکیب جدید و مردم پسند است که همان گونه که از نام آن پیدا است برای عملیات مونتاژ قابل استفاده است .

در سال 1981 میلادی ربات اسکارا با هدایت پروفسور «هیروشی مکینو» استاد دانشگاه یاماناشی ساخته شد .

بازوی اسکارا دارای ساختار RRP می باشد . یعنی دارای سه مفصل می باشد که مفصل های اول و دوم از نوع لولایی (دورانی) و مفصل سوم کشویی (خطی) می باشد . این سه مفصل دارای محورهای موازی (مطابق با شکل) می باشند . از مفاصل اول و دوم برای تعیین مختصات X و Y استفاده می شود و از مفصل سوم برای تعیین مختصات Z استفاده می شود . ربات اسکارا دارای قدرت مانور بسیاری در صفحه XY می باشد به همین علت کاملا مناسب مونتاژ کاری می باشد . از این ربات علاوه بر کار های مونتاژ در کارهای بلند کردن و قرار دادن ( جابه جایی جسمی از محلی به محل دیگر) نیز بهره برداری می شود .

ویژگی ربات اسکارا اتصال دو رابط لولایی پی در پی با محور های موازی ، شبیه دست انسان می باشد . به همین دلیل به آن هنرمند می گویند . این ویژگی به ربات این قدرت را می دهد که در مساحتی محدود ، باز و جمع ، شود . وبه سرعت خود را از نقطه ای به نقطه ی دیگر برساند .

ربات اسکارا تنها با یک پایه محکم شده و برای نصب به جای کمی نیاز دارد و به راحتی آماده کار می شود .

نرم افزار کنترل آن به سینماتیک وارون (حرکت شناسی) و درون یابی خطی حرکت نیازمند است . نرم افزار هایی که با اسکارا فروخته می شود معمولا برای کاربر نهایی آسان است .

هم اکنون از ربات های اسکارا به خاطر این که سرعت زیادی دارند ، در مکان های تولیدی گوناگونی استفاده می شود . می توان گفت مناسب کاری می باشد که سرعت در سه یا چهار محور نیاز دارد همچنین صرفه اقتصادی (کارکرد به پول) زیادی دارد .

 

 

بازوی رباتیک اسکارا

 

بازوی رباتیک اسکارا

 

PUMA

Programmable Universal Manipulation Arm

Programmable Universal Machine for Assembly

پوما مخفف «بازوی ماهر چند منظوره قابل برنامه نویسی» یا «ماشین برنامه پذیر یونیورسال  برای مونتاژ» می باشد .  

تاریخچه :

 اولین بار ، ربات صنعتی پوما در سال 1978 در بخش رباتیک شرکت یونیورسال تکمیل و ساخته شد . اولین مشتری این ربات ، کمپانی جنرال موتور بود . بازوی ماهر هنرمند پوما تا سال 1986 تنها توسط یونیورسال تولید می شد  با اتمام لیسانس آن ، شرکت کازاواکی نیز به تولید آن مشغول شد . در سال 1988 این پروژه  توسط وستینگهاوس به کمپانی سوئیسی استیبالی فروخته شد  . بخش مهندسی رباتیک نوکیا موفق به ساخت ، حدود 1500 دستگاه از این ربات درسال های  دهه 1980 شد . مدل پوما 560 بیشترین مشتری را داشت . نوکیا بخش مهندسی رباتیک خود را در سال 1990 فروخت . در سال 2002 تشکیلات « کنترل ، رباتیک و جوشکاری» جنرال موتور ، اولین نمونه اصلی ربات پوما را به موسسه اسمیتسون موزه ملی آمریکا هدیه داد .

 پوما چیست ؟

 به هر بازو  صنعتی که دارای ساختار RRR می باشد (یعنی دارای سه مفصل از نوع لولایی (دورانی) باشد) و و محور های مفاصل  دوم و سوم با هم موازی بود و آن دو  بر محور مفصل اول عمود باشند ( مطابق شکل)  ، پوما می گویند . 

نام های دیگر پوما 

بازوی ماهر هنرمند ، بازوی ماهر شبه انسان ، بازوی ماهر چرخان ، بازوی ماهر آرنجی ، بازوی رباتیک مفصلی و .... همگی نام های دیگر پوما می باشند . 

درجات آزادی  

درجات آزادی به معنای حداقل تعداد مختص لازم برای مشخص کردن وضعیت جسم است . برای دسترسی به هر نقطه در صفحه به دو درجه آزادی و برای دسترسی به هر نقطه در فضا به سه درجه آزادی نیازمندیم . همچنین برای جهت گیری ابزار در صفحه به یک درجه آزادی و برای جهت گیری ابزار در فضا به سه درجه آزادی دیگر نیاز مندیم . بازو پوما با داشتن سه محور ، دارای سه درجه آزادی برای رفتن به هر موقعیتی می باشد . معمولا به انتهای بازو پوما ، مچ کروی نصب می گردد . این مچ به ربات پوما توانایی  جهت گیری با سه درجه آزادی را می دهد . بنابراین ربات پوما (بازو چرخان به همراه مچ کروی) دارای 6 درجه آزادی می باشد که به ربات قابلیت مانور بسیار بالایی می دهد . و می تواند به هر نقطه ای حرکت کند و ابزار را در هر جهتی قرار دهد. 

ویژگی ربات پوما   

 

اتصال سه رابط لولایی پی در پی با محور های عمود و موازی ،ساختاری شبیه دست انسان را به این ربات می دهد . به همین دلیل به آن ، بازوی ماهر شبه انسان می گویند .  این ترکیب یک فضای بزرگ آزادی حرکت ، در یک فضای فشرده ، را فراهم می سازد . سرعت ، دقت و چالاکی این ربات از جمله مزایایی می باشد که این طرح را و جذاب و  مورد پسند عموم ساخته است.  

مقایسه پوما و ربات های صنعتی دیگر 

مفصل ها ی لولایی نسبت به مفصل های کشویی دارای قیمت کمتر و ساخت راحت تر می باشند و همچنین موتور های الکتریکی دورانی نسبت به موتور های الکتریکی خطی و جک های هیدرولیکی و نیوماتیکی دارای قیمت کمتر و کنترل پذیری بیشتری می باشند .ربات صنعتی پوما به علت استفاده از  مفاصل لولایی و موتور های دورانی دارای سرعت و دقت بیشتر و قیمت کمتر نسبت به سایر ربات های صنعتی  دارای جایگاه ویژه ای در صنعت می باشد . این تفاوت وقتی بدانیم 70 درصد ربات های صنعتی از این نوع می باشند بیشتر آشکار می شود . 

کاربرد های ربات های صنعتی پوما  

مونتاژ – بسته بندی – جوشکاری – رنگ پاشی – برش – تراشکاری – جابه جایی محصول – بسته بندی – جراحی های پزشکی – نمونه گیری - پولیش کاری – کنترل کیفیت – امنیتی و ... . 

سازندگان ربات های پوما 

امروزه تقریبا بیشتر ربات سازان دنیا ، به ساخت مدل های مختلف ربات های سری پوما ، مشغول شده اند . از جمله معروف ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

 Kawasaki - ABB - Kuka - Fanuc - Stäubli  - Adebt - Motoman  – Mitsubishi

  

ربات های صنعتی ماهر هنرمند چرخان و شبه انسان پوما PUMA

 

 

Robot Modeling and Control

 Author

Mark W. Spong , Seth Hutchinson , M. Vidyasagar

 

 

 

 کنترل و دینامیک ربات

مترجم : دکتر محمد مهدی فاتح

تعداد صفحه: 406

 نشر: دانشگاه صنعتی شاهرود

تاربخ نشر : 8 بهمن 1385

شابک: 9647637004

قطع کتاب: وزیری

 

مکانیک و کنترل در روباتیک

ویرایش دوم

مترجم : دکتر علی مقداری و مهندس فائزه میرفخرایی

 تعداد صفحه: 552

ناشر: دانشگاه صنعتی شریف ، انتشارات علمی

تاربخ نشر : 08 مهر 1385

شابک: 964637929x

قطع کتاب: وزیری

وزن: 1150 گرم

 

 رباتیک تحلیل، سیستمها و کاربردها

مترجم : دکتر محمد مهدی فاتح 

 تعداد صفحه: 514

ناشر: دانشگاه صنعتی شاهرود

تاربخ نشر : 26 اسفند 1386

شابک: 9789647637510

قطع کتاب: وزیری

وزن: 1050 گرم

 

Hardcover: 496 pages
 
Publisher: Wiley  November 18, 2005
Language: English
 
ISBN-10: 0471649902
 
ISBN-13: 978-0471649908
 
Product Dimensions: 9.3 x 7.5 x 0.9 inches
 
Shipping Weight: 2 pounds
 

 

 

 

 


 
 Author
 
John J. Craig
 

 
Hardcover: 408 pages
 
Publisher: Prentice Hal l; 3 edition  August 6, 2004
Language: English
 
ISBN-10: 0201543613
 
ISBN-13: 978-0201543612
 
Product Dimensions: 9.2 x 7.2 x 0.9 inches
 
Shipping Weight: 1.7 pounds
 

 

 

 

 

 


 
Author
 
Saeed B. Niku
 

 
Hardcover: 349 pages
 
Publisher: Prentice Hall July 30, 2001
Language: English
 
ISBN-10: 0130613096
 
ISBN-13: 978-0130613097
 
Product Dimensions: 9.3 x 7.1 x 0.9 inches
 
Shipping Weight: 1.4 pounds
 

 
 
 
 
 کتاب اول سال بهار 1389 ترجمه شد .
 
مدلسازی و کنترل ربات 
مولفان : مارک دبلیو. اسپانگ - ست هاچینسون - ام. ویدیاساگار 
مترجم : دکتر ایرج حسن زاده "عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز"
ناشر : انتشارات فن آذر 
ناشر همکار : انتشارات آشینا 
تعداد صفحه : 504
قطع : وزیری
قیمت : 9500 تومان
شابک : 9786005552195
رده بندی کنگره : TJ211/35
شماره کتابشنای ملی : 2019233
چاپ اول : بهار 1389

 
 
 ویرایش های قدیمی این کتاب ها (چاپ سال 1989 )  ترجمه شده است

Introduction to Robotics: Analysis, Systems, Applications
 

Introduction to Robotics: Mechanics and Control 3rd Edition
 
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 1:37 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

آموزش ساخت وبلاگ به صورت تصویری در وبلاگ انجمن قرار داده شده کاربران عزیز با مراجعه به قسمت ساخت وبلاگ میتوانند آن را مشاهده نمایند .

جمعه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 1:21 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

 آموزش تصویری درست کردن وبلاگ

 

 

 

دوست من  همون طورکه بهت قول داده بودم آموزش ساخت وبلاگ رو شروع می کنم

 

 

ومن به طورپیش فرض سایت بلاگفا رو انتخاب کردم که ثبت نام در مابقی وبلاگ ها

 هم به همین روال می باشد.    

دوستان عزیزم ، برای مهارت یافتن باید کمی صبور و با حوصله باشید ،

در ابتدا آنچه شما برای داشتن یک وبلاگ احتیاج دارید ، انتخاب یک اسم است ، نه یک اسم معمولی

شما باید یک اسمی انتخاب کنید که بعد از گذشت یک سال ، دو سال و یا حتی بیشتر

از داشتن وبلاگی به آن اسم لذت ببرید ، و به فکر تغییر دادن آن نباشید ، چرا که با تغییر اسم وبلاگ

همه زحمات شما از بین خواهد رفت و باید برای رسیدن به اوج دوباره از نو شروع کنید

با حوصله و فکر درست ، اسمی انتخاب کنید که تا بحال به ذهن هیچ یک از ایرانی های عزیز نرسیده باشد

و علاوه بر آن ، به مطالبی كه قصد دارید در وبلاگ خود بگذارید بی ارتباط نباشد

فرض كنیم که اسم وبلاگ را انتخاب کردید و حتما موضوعی به ذهنتان رسیده است

همانطور كه قطعا تا به حال دیده اید، هر وبلاگ یک موضوع کلی دارد و موضوع های زیر شاخه به مرور اضافه میشود

بعد از انتخاب اسم و یك موضوع درباره مطالب وبلاگ خود اینجا کلیک کنید

بعد از باز شدن صفحه ، باید قسمت های مشخص شده را با كمك هم پر کنیم

نام کاربری : همان اسمی است که برای وبلاگ خود انتخاب کردید به زبان انگلیسی و یا لاتین مثلا YourName

کلمه عبور : این رمز وبلاگ شما است و باید آن را مثل یک راز فراموش نشدنی در ذهن خود داشته باشید

تکرار کلمه عبور : این قسمت به این دلیل است که کلمه عبور را درست وارد کرده باشی

عنوان وبلاگ : اسمی که برای موضوع اصلی وبلاگ انتخاب کردید را به صورت فارسی بنویسید

نام نویسنده : اسم خودتان و یا اسم گل یا هر آنچه که دوست دارید وارد کنید

ایمیل خصوصی : در این بخش ایمیلی را وارد کنید که اگر کلمه عبور فراموش شد بتوانید رمز

را برگردانید و استفاده کنید

ایمیل نویسنده : این ایمیل به همه بینندگان نمایش داده میشه و پیشنهاد میکنم اگر اجتماعی

نیستید خالی بگذارید

خوب بقیه قسمت ها را به همین صورت که الآن هست رها کنید

دکمه قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ وبلاگ را فشار دهید

هم اکنون شما به جمع کسانی پیوستید که وبلاگ دارند

آدرس وبلاگ شما به صورت زیر است

اسمی که به عنوان نام کاربری انتخاب کردید را بنویسید مثلا Yourname

و همانند قسمت زیر را در جلوی این نام اضافه کنید

Yourname.blogfa.com

برای ورود به بخش مدیریتی وبلاگ خود باید ابتدا به سایت بلاگفا بروید www.blogfa.com

از قسمت سمت راست سایت نام كاربری و كلمه عبور را وارد كرده و دكمه ورود را فشار دهید

برای دیدن وبلاگ خود ،"قسمتی كه بینندگان ، دوستان و آشنایان میبینند"

در همان بخش مدیریتی وبلاگ، روی قسمت زیر كلیك كنید

» مشاهده وبلاگ

حال حاضر ظاهر وبلاگ شما زیبایی خاصی ندارد ولی نگران نباشید

در ادامه بخش آموزش به زیبایی خارق العاده ای خواهید رسید که دوستانتان را حیرت زده خواهد كرد

با ما همراه باشید ، در ادامه مطالبی را برای هرچه بهتر شدن وبلاگ ساخته شده خواهید آموخت

 

 

 

                            

 

 

برای ارسال مطلب در وبلاگتان ، باید وارد قسمت مدیریتی وبلاگ شوید

دو راه برای ورود به بخش ارسالی مطالب وجود دارد

یکی در همان نمای اولیه و میز کار که میتوانید با کلیک روی قسمتی كه شبیه به بخش زیر است

 

ارسال مطلب جدید
         نوشتن مطلب جدید و انتشار آن در وبلاگ

 

و راه دوم که در هر زمان در بخش مدیریتی میتوانید به صفحه ارسال مطالب وارد شوید کلیک روی گزینه

» پست مطلب جدید

میباشد ، در اصطلاح وبلاگ نویسان ، هر بار که یک مطلب را وارد وبلاگ میکنید، یک پست جدید وارد کردید

و هر پست ، نشان دهنده وارد کردن یک مطلب در یک بازه زمانی است

حالا با کلیک روی پست مطلب جدید به صفحه ارسالی مطلب جدید وارد شوید

در همان ابتدای صفحه باید برای مطلبی که میخواهید وارد کنید یک عنوان قرار دهید

و عنوان مورد نظر را در کادر خالی که جلوی کلمه » عنوان مطلب : قرار دارد وارد کنید

حالا در کادر بزرگی که کمی پایین تر از قسمت عنوان مطلب قرار دارد یک کلیک کنید که نشانه گر موس به در این قسمت فعال شود و از قسمت عنوان مطلب خارج شود

شما میتوانید در این قسمت مطلب ، داستان ، و هر آنچه که میخواهید در وبلاگ خود قرار دهید را وارد کنید

ابزار هایی که در بین کادر بزرگ ارسالی و کادر عنوان مطلب قرار دارند مانند برنامه ورد Word عمل میکنند

چنان چه با این ابزار ها آشنایی ندارید میتوانید با بردن موس روی آنها ، بدون آنکه کلیکی کنید از کارایی هر ابزار مطلع شوید

در زیر کادر بزرگ ارسال مطالب برایتان بخش نوع نظرخواهی طراحی شده

که میتوانید بخش نظرات وبلاگ خود را فعال ، غیر فعال و یا نظرات بعد از تایید نمایش داده شود را انتخاب کنید

پیشنهاد میکنم همیشه بخش نظرات را به صورت بعد از تایید نمایش داده شود قرار دهید

بعد از انتخاب نوع نظرخواهی میتوانید دکمه نارنجی رنگ ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ را فشار داده

و مطلب خود را در وبلاگتان ارسال کنید

 

 

 

 

 

       آموزش ویرایش و ایجاد تغییراتی در مطالب قبلی

 

 

برای ویرایش ( ایجاد تغییر در مطلب ) و یا حتی حذف ( پست ) مطلبی که قبلا ارسال کرده اید به قسمت

 

» مدیریت مطالب قبلی

در بخش مدیریتی وبلاگ خود بروید

سپس عنوان مطلبی که میخواهید ویرایش و یا حذف کنید را در این صفحه پیدا کنید

با کلیک روی تصویر ويرايش  میتوانید مطلبی که عنوان آن در همان سطر نوشته شده را ویرایش کنید.

با کلیک روی تصویر حذف  میتوانید مطلبی که عنوان آن در همان سطر نوشته شده را حذف کنید.

چنانچه مطالب شما زیاد بود و نتوانستید در آن صفحه مطلب مورد نظر را بیابید

در جلوی کلمه آرشیو مطالب : یک منوی کشویی قرار دارد که درون این منو نوشته های شما

در بازه های زمانی ماه های مختلف سال قرار دارد

میتوانید ماه و سالی که نوشته مورد نظر را وارد کردید در این منو انتخاب کرده و در

صفحه باز شده عنوان مطلبی که مایلید حذف و یا ویرایش کنید را یافته و آن را تغییر دهید.

 

آموزش موضوع بندی وبلاگ و ایجاد زیرشاخه

 

برای موضوع بندی وبلاگ باید ابتدا روی گزینه موضوعات مطالب کلیک کنید

» موضوعات مطالب

در کادر خالی که زیر قسمت درج موضوع جدید نوشته شده میتوانید موضوعی را بنویسید

و دکمه قرمز درج موضوع را فشار دهید

بعد از ساختن یک یا چند موضوع به قسمت ارسال مطلب جدید بروید

» پست مطلب جدید

در هنگامی که همه مطالب شما آماده است و میخواهید دکمه ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ را بزنید

در قسمت انتخاب موضوع مطالب میتوانید موضوعاتی را که مطلب شما با آن موضوعات در ارتباط است را تیک بزنید و بعد از آن دکمه ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ را فشار دهید

با این کار بیننده اگر بخواهد موضوع خواصی را مطالعه کند میتواند با کلیک روی موضوع مورد نظر

فقط مطالب مرتبط با همان موضوع دلخواه را مشاهده و استفاده کند

این عمل به بیننده رضایت خاطر خواهد داد و وبلاگ شما نزد بیننده با اعتبارتر و محبوب تر خواهد شد.

 

آموزش خواندن ، حذف كردن، تایید كردن و پاسخ به نظرات داده شده

 


برای خواندن نظرات افرادی که به مطالب شما نظر داده اند روی گزینه

» آخرین نظرات خوانندگان

کلیک کنید ، اگر نظری برای مطالب شما نوشته شده باشد برایتان در این قسمت نمایش داده میشود

در پایین هر نظر سه دکمه تایید ، ویرایش و حذف وجود دارد که این دکمه ها را باهم برسی میکنیم

گزینه حذف که فقط مخصوص حذف یک نظر میباشد

ولی دکمه ویرایش ، چنانچه میخواهید به نظر کسی پاسخ بدید باید روی دکمه ویرایش همان نظر کلیک کنید

بعد از ورود به بخش ویرایش نظر ، روی قسمت درج خط جدا کننده کلیک کنید ، با کلیک روی این دکمه

همچین چیزی در زیر نظر نویسنده نمایش داده میشود    [خط فاصله]   شما میتوانید از بعد از این قسمت

پاسخ خود را شروع کرده و بنویسید و بعد از این ثبت تغییرات را فشار دهید ، پاسخ شما به آن نظر ثبت شد

و حالا دکمه تایید ، با زدن این دکمه نظر مورد نظر برای همه قابل رویت خواهد شد ، ولی تا قبل از اینکه شما نظری را تایید نکرده باشید هیچ کس از بودن آن باخبر نخواهد شد

همچنین در گوشه سمت راست هر نظر یک مربع برای انتخاب ( تیک زدن ) طراحی شده که شما میتوانید

چندین نظر را باهم انتخاب کرده و تایید یا حذف کنید

برای این کار بعد از انتخاب یک یا چند نظر از دو دکمه سبز و قرمزی که  که در بالای صفحه نظرات قرار دارد استفاده کنید ( دكمه سبز تایید و دكمه قرمز نظرات انتخاب شده را حذف می كند )

آموزش تغییرات در قالب وبلاگ و استفاده قالب جدید

قبل از شروع درباره قالب وبلاگ یک توضیح چند کلمه ای بدم

قالب وبلاگ همان نمای کلی وبلاگ شما است که نوشته ها و تمام امکانات وبلاگ شما در یک شکل جدید به نمایش در می آید ، سایت پیچك دات نت یکی از بهترین و بزرگترین قالب سازان در اینترنت است

یتوانید با كلیك روی دكمه مـشـاهـده قـالـب هر قالب کلیک کرده و هر یک از قالب ها را تست کنید و ببینید

 

 

وقتی قالب مناسب با وبلاگ خود را انتخاب کردید

 

روی دكمه دریافت كد قالب بلاگفا كلیك كنید تا كد آن قالب برای شما نمایش داده شود

سپس به قسمت مدیریت وبلاگ خود بروید و روی گزینه

» ویرایش قالب

کلیک کنید ، در این لحظه شما با یک بخش پر از کدهای مختلف روبرو شدید ، همه کدها را پاک کنید و این صفحه را خالی کنید طوری که هیچ کدی در این صفحه وجود نداشته باشد ، برای سادگی کار وسط همه کدها راست کلیک کنید و گزینه Select all را انتخاب کنید ، اکنون از روی کیبورد خود دکمه Delete را فشار دهید

این صفحه را همینطور رها کنید و دست نزنید ، مجددا به قسمتی كه كدهای قالب انتخابی شما در سایت بود بروید

همه کدهایی که در آن کادر قرار دارد را انتخاب کرده و بعد از راست کلیک گزینه copy را فشار دهید ، دقت کنید که همه کدهای این کادر را به طور کامل انتخاب کرده باشید و کدی جا نمانده باشد

حالا به بخش مدیریتی وبلاگ خود برگردید ، به کادری که همه کدهای آن را پاک کردید ، وسط کادر خالی راست کلیک کرده و گزینه Paste را فشار دهید

اکنون گزینه ثبت و بازسازی وبلاگ  را فشار دهید و قالب جدید خود را ثبت کنید

برای اینکه تغییرات انجام شده وبلاگ خود را ببینید میتوانید روی گزینه مشاهده وبلاگ کلیک کنید

» مشاهده وبلاگ

از قالب های هر سایتی استفاده نكنید زیرا كه بعضی قالب ها حاوی ویروس های مخرب هستند كه حتی آنتی ویروس
نیز نمیتواند آن را شناسایی كند

 

 

 

دو شنبه 11 دی 1390برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

انجمن رباتیک در نظر دارد جهت رفاه دانش آموزان ( پسرانه و دخترانه )عزیز تعدادی از قطعات مورد نیاز ساخت ربات جنگجو را در اختیار دانش آموزان قرار دهد لذا آن دسته از عزیزانی که تمایل برای خرید وسایل اضافی جهت تکمیل کردن ربات خود دارند میتوانند در قسمت سفارش قطعات , آن قطعات را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را تحویل گیرد. وسایل سفارشی عبارتند از : 

- درایور موتور 

- آرمیچر 

- چرخ دنده 

- پیچ و مهره  

- تایر یا چرخ

- آدابتور

- قطعات الکترونیکی

-و غیره ....

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09387530600 تماس حاصل نمایید .

مدیریت انجمن رباتیک

محققان ژاپنی موفق به ساخت رباتی به منظور کاهش افسردگی در کهنسالان شدند.

 به گزارش  رویترز، رباتهای جدیدی ژاپنی که  به شکل اسباب بازی پردار طراحی شده اند، قرار است نقش همدم را برای افراد پیر باز کرده و مانع افسرده گی در این فراد شوند.

این بچه ربات به نام "بیبی لوید" دارای  چهره سیلیکونی با دو خال سیاه برای چشمک زدن و یک درز به جای دهان برای خندیدن و باز و بسته شدن است.

این ربات به گونه ای طراحی شده که می تواند حالتهای مختلف را نشان دهد و قادر به تولید بیش از 100 صدای متفاوت است. درحال حاضر قیمت این ربات 600 دلار برآورد شده است.

نورهای ال ای دی که درگونه های این ربات بکار رفته قادر به شبیه سازی گریه و شادی است
زمانی که چهره  قرمز می شود بیانگر خوشحالی و   نورهای آبی  در چهره  نمایانگر گریه و  ناراحتی ربات است.

محققان با تحقیق بر روی ساکنین یکی از خانه های سالمندان در ژاپن دریافتند:  کاربران با این بچه ربات در روز 90 دقیقه ارتباط برقرارمی کنند. و همین میزان برقراری ارتباط، سبب کاهش نشانه های افسردگی دراین افراد شده است.

 

نام نمره از 100  
بهبهانیان 89.75  
رحمتی 90.75  
قادری 88.25  
بیرونی 92.5
صفری 78.75
کاردان 88.25
ابراهیمی 92.75

 

یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 11:19 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

شماره عضويت
مقطع تحصيلی
نمره از 40 می باشد
 
R-01
راهنمايی
29.75
R-02
متوسطه
29
R-03
متوسطه
27.25
R-04
راهنمايی
--------
R-05
راهنمايی
33.75
R-06
متوسطه
34
R-07
متوسطه
33.75
R-08
راهنمايی
31
R-09
متوسطه
25
R-10
راهنمايی
26.5
R-11
متوسطه
33.75
R-12
متوسطه
34.25
R-13
متوسطه
32.5
R-14
متوسطه
---------
R-15
متوسطه
---------
R-16
ابتدايی
36
R-17
ابتدايی
----------
R-18
راهنمايی
35.5
R-19
ابتدايی
31
R-20
راهنمايی
32.5
R-21
ابتدايی
36

 

دانش آموزان عزیزی که نمره آنها کمتر از 35 شده است باید برای امتحان پایان ترم بیشتر تلاش کنند و

در صورت اعتراض به نمره خود میتوانید در قسمت نظرات به صورت خصوصی اعتراض خود را ارسال کنید .

انجمن رباتیک

جمعه 7 مهر 1390برچسب:, :: 3:13 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

در يك تعريف بسيار ساده و ابتدايى مى توان گفت روبات ها ماشين هايى قابل كنترل توسط كامپيوترها هستند كه برنامه ريزى شده اند تا حركت كنند، اشياى خاصى را جابه جا كنند و كارهاى ديگرى كه در محدوده كارى آنها قرار دارد، انجام دهند. روبات ها مى توانند كارهاى تكرارى را سريع تر، ارزان تر و دقيق تر از انسان ها انجام دهند. لغت روبات از كلمه چكسلواكى robota، به معنى نيروى كار اجبارى، گرفته شده است. كلمه روبات اولين بار در سال ۱۹۲۱ توسط كارل كپك، رمان نويس و نمايشنامه نويس اهل چكسلواكى استفاده شد. كلمه روبات به ماشينى گفته شده بود كه براى كمك به انسان كارهايى را كه براى انسان سخت و نامطلوب يا ناخوشايند است، انجام مى دهد. روبات ها در فيلم ها به صورت خيالى و خارق العاده و هوشمند و گاهى اوقات موجودات مصنوعى خطرناك به تصوير كشيده مى شوند. اما روبات ها در حقيقت براى انسان ها كار مى كنند و كارها و ماموريت هايى كه ممكن است براى آنها خطرناك باشد، انجام مى دهند. در آينده، روبات ها در مدارس، منازل و حتى در بخش هايى از بدن انسان حضور خواهند داشت. در اوايل قرن هجدهم، براى اولين بار عروسك هاى خيمه شب بازى مكانيكى در اروپا ساخته شد. اين عروسك ها روبات خوانده مى شدند و توسط حلقه هاى متصل به هم گردانده مى شدند و توسط انتخاب گرهاى استوانه دوار كنترل مى شدند. در ۱۸۰۱ جوزف ماريا جكوارد يك دستگاه بافندگى خودكار اختراع كرد. اين دستگاه براى كنترل بالا رفتن نخ ها در كارخانه هاى پارچه استفاده مى شد و اولين دستگاهى بود كه مى توانست برنامه اى را ذخيره كند و يك ماشين را كنترل كند. پس از آن متداوماً تغييرات بسيار اندكى در سير تحول روبات ها رخ مى داد، اما به كندى به جلو حركت مى كرد.در اواخر دهه پنجاه و اوايل دهه شصت، اولين روبات هاى صنعتى به نام Unimate، توسط جورج دول و جو اينگلبرگ ارايه شد. اولين امتياز ثبت اختراع به نام دول بود، اما اينگلبرگ نخستين روبات بازارى را ساخت. از اين رو اينگلبرگ «پدر علم روباتيك» ناميده شده است. در سال ،۱۹۵۴ جورج دول يك بازوى مصنوعى با چندين اتصال ارائه كرد كه مقدمه اى براى روبات هاى پيشرفته امروزى شد. پس از آن يك مهندس مكانيك به نام ويكتور شينمن، يك بازوى انعطاف پذير ساخت كه تحت عنوان بازوى دستى جهانى قابل برنامه ريزى (PUMA) شناخته شد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 4:58 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 4:46 بعد از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 5:30 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

     ربات و انسان

 

 

   به جرات می توان گفت که علم رباتیک یکی از موضوعات مهم امروزی بشر است

  ربات موجودی است الکترونیکی و الکترومکانیکی که انسان قصد جانبخشی به آن را دارد.

   چندی از دانشمندان آینده ای مبهم را با وجود این دستاورد برای انسان پیش بینی کرده اند

   و معتقد اند که ربات، بشریت را نابود می کند!

 

اما چرا به این واقعه معتقداند؟

   در دنیای کامپیوتر و رباتیک، مبحثی بنام "هوش مصنوعی" وجود دارد که یکی از گرایش های مهندسی نرم افزار است. این   علم می کوشد تا به کامپیوتر های بی جان و بی خرد، عقل و هوش ببخشد. بطوری که بتوانند مانند یک انسان، البته در چهارچوب های تعیین شده، (به طوری که به انسان صدمه نزنند و فرمان بردار او باشند) فکر و تصمیم گیری کنند. این علم می تواند بسیاری از مشکلات انسان ها را حل کند و به او زندگی راحت تری ببخشد. مانند ربات های کارگر که در کارخانه ها کار می کنند و یا ربات های کاوشگر که به کشف کرات دیگر مشغولند و ربات های امدادگر و یا اقسام دیگر. شاید تا اینجای کار، موضوعی غیر معقول نباشد و ممکن است فکر کنید که این کار بسیار خوب است. اما یک مشکل اساسی وجود دارد!

  با یک مثال این موضوع را توضیح می دهم. فکر کنید بشر تا جایی در این علم پیشرفت کرده که توانسته است رباتی همانند  خودش با تمام قابلیت های حرکتی و فکری (که می تواند براحتی راه برود و فکر کند و فرمانبردار کامل انسان باشد) طراحی کند. این ربات می تواند بفهمد که شما هم اکنون ناراحت هستید یا خوشحال و نسبت به این حالت، فکر کند و رفتاری متناسب از خود نشان دهد. پس این ربات می تواند فکر کند و همان طور که گفته شد، این فکر در چهارچوب های تنظیم شده است. ولی اگر زمانی فکر کند که می تواند از انسان پیروی نکند و یا کارهای او را انجام ندهد، در این موقع چه باید کرد! اگر این ربات به قدری هوشمند باشد که بتواند خود تولید هوش کند و راه هایی برای انجام کارهایی مخالف با خواسته های انسان انجام دهد،چه باید کرد؟! اگر فکر کند که می تواند به انسان کلک بزند، در حالی که او نفهمد، چه باید کرد؟ 

پیوندهای روزانه
لینک های مفید


ورود اعضا:

Online User


statistics